Підсумки виховної роботи за ІІ семестр 2021/2022 н. р.

Підсумки виховної роботи за ІІ семестр 2021/2022 н. р.

Відповідно до наказу № 92 від 01.06.2022 р.

загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №6 ім. В.Г. Короленка

заступника директора з навчально-виховної роботи

Юлії НАЗАРЕВИЧ

Шкільні заходи та тематичні години спілкування, заплановані на 2021/2022 н.р. збільшого проведені до плану. Але внесли свої корективи карантин, російська війна проти України. В цілому це знижувало рівень проведення окремих заходів.

Протягом 2021/2022 н. р. педагогічний колектив вирішував завдання, визначені державними документами: Законами України «Про освіту» та «Про загальну середню освіту», національною програмою «Діти України», Концепціями виховання дітей та молоді в національній системі освіти та громадянського виховання, Державною національною програмою «Освіта. Україна ХХІ століття», постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад», наказом Міністерства освіти і науки, молоді і спорту України « Про основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»; «Загальною декларацією прав дитини», «Конвенцією про права дитини». Виховна робота в школі планувалась та проводилася з урахуванням плану роботи і рекомендацій управління освіти Житомирської міської ради.

В діяльності педагогічного колективу реалізовувалася виховна проблемна тема школи: «Формування успішної особистості школяра, створення умов самореалізації учнів у різних сферах діяльності».

Виховна робота в школі проводилась за такими напрямами: ціннісне ставлення до себе, ціннісне ставлення до сім’ї і родини, ціннісне ставлення до праці, ціннісне ставлення до природи, ціннісне ставлення до культури і мистецтва, ціннісне ставлення до суспільства і держави, національно-патріотичне виховання.

У 2021/2022 н. р. у школі здійснювалась робота з усіх видів виховання: патріотичне виховання (формування патріотичних почуттів, громадянських цінностей, народознавча, військово-патріотична робота); правове (формування правової культури, профілактична робота); морально-етичне виховання, екологічне, естетичне (забезпечення художньої освіти, робота з обдарованими дітьми); трудове та профорієнтаційне, фізичне, санітарно-гігієнічне та формування здорового способу життя, економічне, сімейно-родинне, робота з батьками, робота учнівського самоврядування, робота з учнями, що потребують посиленої педагогічної уваги; співпраця з громадськими організаціями, робота за місцем проживання дітей.

За підсумками участі класних колективів у конкурсі «Клас року» початковій школі: 2-А, 4-А,4-Г, 4-В; у середній та старшій школі 6-Г, 5-Б, 5-А, 9-А класи. Учні вказаних класів брали участь майже у всіх шкільних виховних заходах завдяки злагодженій співпраці органів учнівського самоврядування та класних керівників: Ганна Барлай, Світлана Богачова, Оксана Петрова, Ірина Чепель, Ірина Денисевич, Ольга Пасічник, Марина Вітвицька, Лариса Кунгурцева.

Виховання ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави

З метою виховання в учнів патріотичних почуттів, національної гідності у всіх класах пройшов перший урок на тему 1-4 класах «Моя Україна», 5-11 класах «Від проголошення Незалежності до нової України». За окремим планом проводилися: місячник з військово-патріотичного виховання, присвячений визволенню України від фашистських загарбників, тиждень військово-патріотичного виховання, присвячений Дню Збройних Сил України, заходи по відзначенню Дня міста, Дня Партизанської Слави, Дня захисника Вітчизни (виховні години, виставки плакатів та малюнків, літератури в шкільній бібліотеці, конкурси патріотичної пісні та поезії, Посвята в козачата учнів 2-х класів).

Протягом навчального року на виховних годинах відбувалися інформаційні «хвилинки», на яких приділялася увага основним подіям громадсько-політичного життя країни, світу. В усіх кабінетах є національна символіка, функціонують класні куточки.

Вчителі історії Олена Левченко., Наталія Крижова, Марина Швидюк готували інформаційні повідомлення, які сприяють становленню української державності: до Дня Захисника України, Дня Збройних Сил, Дня пам’яті жертв голодомору та політичних репресій, Дня визволення, Дня гідності та свободи.

Відбулися акції «Монетки дітям», «Шляхи додому» збір пластикових кришечок для військових, « Серце до серця ».

Традиційно відзначався День українського козацтва. Відбулася посвята в козачата учнів 2-х класів, козацькі перегони « Нумо хлопці »для учнів 5-11 класів

Продовження участі учнями в роботі вивчення та відтворення народної спадщини Полісся, взяли участь у відкритті виставок «Зимова казка» « конкурсах патріотичної («Пам’ять жива») та народної пісні («Кришталеві нотки»), обласному фестивалі колядок «Янголи віншують», святкуванні Покрови, свята Миколая.

Виховання ціннісного ставлення до себе

У школі систематично ведеться індивідуальна аналітична та коригуюча робота класних керівників та класоводів, постійно здійснюється облік відвідування та поведінки учнів учнівським самоврядуванням чергування по школі старшокласників під час перерв, знаходяться під контролем учні, схильні до правопорушень та діти з сімей, які опинились в складних життєвих обставинах.

Формування правових знань та правове виховання учнів у школі здійснюється на уроках, факультативних та індивідуальних заняттях, класних годинах, різноманітних загальношкільних заходах: конференціях, диспутах, виставках плакатів, малюнків протягом місячників пожежної безпеки, охорони дитинства, безпеки дорожнього руху.

У грудні 2021/2022н.р. року проведено тиждень правових знань з метою підвищення рівня правової культури та правосвідомості дітей і учнівської молоді, профілактики негативних явищ в учнівському середовищі та формування навичок здорового способу життя, роз’яснення батькам відповідальності за виховання своїх дітей.

Велике значення у школі надається превентивному вихованню, до якого залучаються психолог, соціальний педагог, педагог–організатор, Рада профілактики правопорушень в системі роботи учнівського самоврядування, піклувальна рада.

Продовжується співпраця педагогічного колективу з Службою (Управління) справах дітей Житомирської міської ради, інспектором секції Житомирського РУП ГУНП в Житомирській області ( згідно спільного плану правовиховної роботи); ВБО «АСЕТ», БО «Молодь за здоровий спосіб життя», ГУНС в Житомирській області.

Проблеми правовиховної роботи та превентивного виховання розглядалися на засіданнях методичної комісії класних керівників, вихователів ГПД („Конфлікти та шляхи їх розв’язання”, „Організація індивідуальної роботи з профілактики правопорушень серед підлітків”, „Врахування індивідуальних особливостей учнів у процесі навчання і виховання”, „Особливості роботи з важкими підлітками”).

Протягом семестру проводилися виховні години за темами: „Від прав до обов’язків” „Незнання закону не звільняє від покарання ”, „Наркотики – шлях у безодню”, „Тютюнопаління – смерть для молодого організму”, „Від наркотиків до злочину один крок”, „Твоє здоров’я в твоїх руках”, „Вживання алкоголю – крок у прірву”, „За здоровий спосіб життя”, „Права дітей. Обов’язки учнів”, „Виконуй свої обов’язки. Поважай порядок і закон”, „Що таке здоровий спосіб життя?”, „Профілактика шкідливих звичок”, „Світ прав для тебе”.

У школі здійснюється щоденний контроль поведінки учнів за допомогою класних щоденників вчителями – предметникам, класними керівниками та членами адміністрації школи, результати якого висвітлюються в „ Екрані дисципліни і порядку ”. Систематично ведеться облік індивідуальних бесід в окремому журналі з учнями, які не відвідують заняття в школі без поважних причин, не виконують правила поведінки для учнів та схильні до порушень дисципліни на уроках та перервах, не мають належного зовнішнього вигляду, не дотримуються правил етикету.

У 2021/2022н. р. соціальним педагогом Зоєю Ільницькою-Залімбовською та класними керівниками відвідано сім’ї учнів, які опинились в складних життєвих обставинах.

У школі створено картотеку функціонально неспроможних сімей, складені психолого–педагогічні характеристики учнів, схильних до правопорушень. На контролі навчального закладу перебуває 7 дітей із 4 соціально – неспроможних сімей. Актами узагальнюється питання побутових умов та умов утримання в них неповнолітніх, проводиться відповідна профілактична робота з батьками щодо належного виконання батьківських обов’язків, з проблемних питань інформуються відповідні інстанції.

За даними класних щоденників найбільше порушують дисципліну учні 6-Г, 6-В.7-В,8-А, 8-Б.

На загальношкільному обліку знаходиться 6 учні, на яких заповнені психолого–педагогічні характеристики. З ними працюють психолог та соціальний педагог: здійснено психологічні обстеження, проведена корекційна робота з учнями та їх батьками, відбулися профілактичні бесіди профілактики правопорушень.

Дітей-сиріт та тих, що знаходяться під опікою в школі 9.

З метою фізичного розвитку дітей, збереження їх здоров’я, забезпечення рухових потреб у школі працюють гуртки: шахи, танцювальний айкідо, карате.

Виховання ціннісного ставлення до сім’ї, родини, людей

У 2021/2022 н.р. продовжувалася активна співпраця педагогічного колективу з батьками учнів, Радою школи. По всіх класах проводилися уроки моралі, бесіди, лекції, диспути, консультації, анкетування, інші виховні заходи морально-етичного спрямування. Тематика, форми проведення вибиралися з урахуванням вікових, психологічних особливостей дітей, їх конкретних потреб. Двічі відбулися класні батьківські збори, а також збори проводились онлайн.

Про морально – етичне виховання школярів свідчить проведення бесід відповідної тематики на виховних годинах, продовження благодійної діяльності підтримки військових АТО (були проведені акції «Малюнок для військових, «Подаруй листівку військовому» , збирання кришечок для військових.

Виховання ціннісного ставлення до природи

Екологічною роботою у школі займалися вчителі-предметники, класні керівники та учні. Проведені виховні години та заходи на теми екологічного спрямування, учні активно займалися озелененням класних кімнат та шкільного подвір’я, вирощували кімнатні квіти.

Протягом року було організовано збір пластикових кришечок для протезування поранених військовослужбовців. До новорічних зимових свят взяли участь у районному та міському конкурсах з виготовлення екологічної іграшки на ялинку з природних матеріалів (учениця 7-А). В грудні було організовано виставку «Збережемо ліс» на якій було представлено виготовлені екологічні ялинки та новорічні прикраси з природного матеріалу учнями 1-А, 1-В, 1-Г, 2-А, 2-В, 2-Г, 3-А, 3-Б, 3-В, 3-Г, 4-А, 4-В, 5-А, 6-А, 7-А, 10-Б класів.

Виховання ціннісного ставлення до мистецтва

Естетичне виховання у школі здійснювалося як на уроках, так і поза ними. Було проведено конкурси малюнків, плакатів та листівок (до Дня міста Житомира – малюнок на асфальті), виготовлення вітальних листівок з Днем Захисника України.

З метою посилення уваги суспільства до потреб старшого покоління та з нагоди Дня працівника освіти було організовано святковий концерт для працівників школи .

Національно-патріотичне виховання

До Дня Соборності взяли участь учні початкової школи у флешмобі «Єдина Україна« .

До новорічних свят були виготовлені екологічні ялинки та новорічні прикраси з природного матеріалу, з 15 грудня проведено екологічну акцію «Збережемо ліс».

Учні школи посіли призові місця у творчих конкурсах, фестивалях різного рівня:

1.

Конкурсі «Зимова казка» у номінації Новорічні ялинки

міський

Церпіцька Марія

7-А кл.

ІІ місце

Диплом

Ірина Расновська

2.

Фестиваль дитячої творчості зі спортивної аеробіки та фітнесу

обласний

Каліщук Олександра

5 кл.

Диплом

ІІ місце

3.

Міська виставка «Моя Україна» номінація «Портрет»

міський

Олександр Шафран

5кл.

Диплом

ІІ місце

Ірина Пилипчук

4.

Міська виставка «Моя Україна» номінація «Пейзаж»

міський

Олександр Шафран

5 кл.

Диплом

ІІІ місце

Ірина Пилипчук

5.

Міська виставка «Моя Україна» номінація «Флора »

міський

Софія Лифарь

8 кл.

Диплом

ІІІ місце

Олег Марцун

6.

Конкурс патріотичної пісні «Пам’ять жива»

міський

Присяжнюк Юлія

9 кл.

Диплом

І місце

Ангеліна Нестерова

Виховання ціннісного ставлення до праці

Трудове виховання здійснювалося класними керівниками та вчителями Ніна Поплавською, Іриною Расновською, Олегом Самченком, Сергієм Коцюбою на уроках та в позакласній роботі, яка передбачає трудові десанти насадження квітів, кущів та дерев навколо школи. Проводилися постійні рейди-огляди збереження шкільного майна, підручників.

На належному рівні відбувалося чергування старших класів в коридорах.

Продовжувалася активна робота органів шкільного самоврядування. У вересні був здійснений розподіл обов’язків між відповідальними за роботу. Учні вказаних класів брали участь майже у всіх шкільних виховних заходах завдяки злагодженій співпраці органів учнівського самоврядування та класних керівників: Світлана Богачова, Валентина Шевченко, Валентина Андрух, Світлана Заграбчук, Ганна Барлай, Оксана Петрова, Ірина Чепель. Світлана Рискаль. Ірина Денисевич, Ольга Пасічник, Ніна Падлевська, Лариса Кунгурцева.

Класні керівники забезпечували керівництво учнівськими колективами, працюючи індивідуально над окремими проблемними виховними темами. Працюючи над виховною темою та впроваджуючи її в дійсність, МК класних керівників намагалося допомогти сформувати в класних колективах дружні, працездатні стосунки та сприяти створенню всіх необхідних умов для всебічного розвитку особистості в колективі. Діяльність класних керівників була спрямована на пошук наукових новинок, створення творчої атмосфери, модернізацію методів виховання. Крім цього, на засіданнях методичної комісії аналізували використання ефективних традиційних та новітніх технологій у проведенні виховних годин, проте відзначалось, що дуже часто виховні години в класах проводять з застосування новітніх технологій, а частина у вигляді бесіди або інформування.

  • Дякуємо за змістовний і креативний наказ! Він мені дуже допоміг у роботі! Успіхів Вам, колеги!

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

error: Content is protected !!