Поради логопеда для проведення артикуляційної гімнастики в домашніх умовах

ЧЕК-ЛИСТ ДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО ПРОВЕДЕННЯ АРТИКУЛЯЦІЙНОЇ ГІМНАСТИКИ
    Артикуляційна гімнастика займає одне з провідних місць в подоланні мовленнєвих порушень у дітей. Логопеди знають, що важливо при проведенні занять дотримуватися ряду рекомендацій, які допоможуть підвищити ефективність виконання артикуляційних вправ: 
✅ Регулярність занять, щоб необхідні навички формувалися і закріплювалися швидше. Найкраще проводити гімнастику органів артикуляції щодня через 1-2 години після прийому їжі. 
✅ Ігрова форма занять. Це особливо актуально у ранньому та дошкільному віці, адже дитина не усвідомлює важливість гімнастики, тому потрібно її зацікавити цим процесом. Можна використовувати іграшки або роздрукувати барвисті картинки, які зроблять заняття ще цікавішим. 
✅ Часові обмеження. Важливо проводити артикуляційну гімнастику не більше 10 хвилин. При цьому не потрібно намагатися виконувати багато вправ – на перших порах досить 2-3 за одне заняття. 
✅ Повторення для закріплення. Кожну вправу потрібно повторювати не менше 5 разів. При цьому потрібно стежити за якістю – якщо вона погіршилася, то цілком ймовірно, що дитина втомилася. 
✅ Тривалість. При проведенні статичних вправ потрібно дотримуватися певної тривалості однієї артикуляційної пози – близько 7-10 секунд. 
✅ Дзеркало. Дитина не бачить свого обличчя, тому заняття краще проводити перед великим дзеркалом для зорового контролю за рухами. 
✅ Наслідування. Заняття припускають, що дорослий спочатку сам показує, як виконувати ту чи іншу вправу. Далі він контролює виконання з боку малюка. 
✅ Допомога. Якщо малюк не справляється з вправою, то йому потрібно допомагати. Рухи можна коригувати за допомогою ложки, ручки або іншого чистого предмета. 
✅ Принцип «від простого до складного». Роботу потрібно будувати від простого до складного, щоб у дитини поступово формувалися потрібні навички.
✅ Заохочення і похвала. Пам’ятайте про те, що діти в ранньому та дошкільному віці дуже чуйні на похвалу. Не соромтеся виражати свої емоції, підбадьорювати та хвалити дитину за правильне виконання занять. 
Постійні тренування допоможуть зміцнити органи мовленнєвого апарату в будь-якому віці. Звичайно, роботу краще починати в ранньому віці, коли дитина ще не пішла до школи. Заняття дозволяють зробити мовлення чітким, чистим і ритмічним, а для дітей з порушеннями звуковимови така гімнастика і зовсім є необхідністю.
На фото – корекційне логопедичне заняття за темою “Пташечкам допоможи – їм зернятка принеси”.

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

error: Content is protected !!